uzaicini

PIETEIKTIES JAUNUMIEM

NOTIKUMU KALENDĀRS

Nav notikumu

ZIEDOT TIEŠSAISTĒ

Summa Tooltip € 25.00
€ 50.00
€ 100.00
€ 250.00

This Browser is not good enough to show HTML5 canvas. Switch to a better browser (Chrome, Firefox, IE9, Safari etc) to view the contect of this module properly

TRANSLATE PAGE

Latvian English German Icelandic Norwegian Portuguese Russian Spanish

Divu dienu seminārs "Mācību procesa organizēšana bērniem ar autiskā spektra traucējumiem"

VELKU BIEDRĪBA (Latvija) un CERĪBU ZVAIGZNE (Zviedrija) AICINA PIEDALĪTIES divu dienu seminārā "Mācību procesa organizēšana bērniem ar autiskā spektra traucējumiem".

Vecākiem, kuri piedalījās Ingeras Liljas vadītajā seminārā, kas notika 2012. janvārī, piedāvājam iespēju gūt atgriezenisko saiti par toreiz dzirdēto. Aicinām dalīties pieredzē par metodes izmantošanu darbā ar bērnu.

Semināra norises laiks: 2012. gada 3. un 4. novembris

Semināra norises vieta: Rīgā, Merķeļa ielā 11, 302. telpā (3.stāvā).
Darba laiks: 10.00-16.00

Semināru vada: speciālās izglītības pedagoģe Ingera Lilja (Zviedrija).

 

Speciālo pedagoģiju Ingera Lilja ir studējusi Dānijā, Ūdensē universitātē, bet pirms tam Norčēpingas universitātē Zviedrijā ir iegūta pirmsskolas pedagoga kvalifikācija.
Lektorei ir divdesmit piecu gadu darba pieredze, strādājot dažādās speciālās izglītības iestādēs (1979-1991) un ģimenes, kas audzina bērnus ar funkcionāliem traucējumiem, konsultāciju un atbalsta institūcijās (1991-2010, Habilitācijas centrs Norčēpingā). Galvenā pedagoģes nepārtrauktas un pēctecīgas profesionālās darbības mērķa grupa ir bērni, kuriem ir fiziska invaliditāte, garīga rakstura attīstības traucējumi, autisms, autiskā spektra traucējumi un/vai citi neiropsihiatriski funkciju ierobežojumi. Ingera Lilja sniedz supervīzijas profesionāļiem un vecākiem, ir vadījusi projektus Krievijā, Ķīnā, Moldovā, Rumānijā un Latvijā, konsultē starptautisko palīdzības organizāciju „Cerību Zvaigzne” (2010-2011).

Semināra laikā tiks sniegts ieskats par šādiem jautājumiem:

Kas ir autisms un autiskā spektra traucējumi? Pētījumi un teorijas. Terminoloģija, skaidrojumi. Attīstības īpatnības bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Autiskā spektra traucējumu cēloņi, izpausmes veidi. Bērnu ar nediagnosticētiem autiskā spektra traucējumiem pazīmes. Bērnu ar autiskā spektra traucējumiem intelekts, tā izvērtēšanas specifika.

Komunikācija – uzvedība – sociālā kompetence. Bērnu ar autiskā spektra traucējumiem komunikācijas attīstības specifika, valodas un runas attīstības īpatnības. Sapratnes attīstības īpatnības bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Sapratne par laiku, telpu, cēloņa – seku attiecības. Dienas plāna izstrādes varianti un nozīme.

Pamatproblēma – komunikācija. Komunikācijas, valodas un runas veicinošie priekšnosacījumi un atbalstošās metodes. Alternatīvās komunikācijas metodes. Skolotāja valodas specifikas nozīme saskarsmē ar bērniem, kam ir autiskā spektra traucējumi.

Izglītība. Visiem ir tiesības mācīties skolā. Izglītības iespējas bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Bērnu ar autiskā spektra traucējumiem tiesības. Mūsdienīga mācību procesa īstenošana izglītībā. Mācību darba plānošanas specifika bērniem ar autismu. Skolotāja nozīme traucējumu saskatīšanā. Skolotāja – vecāku sadarbības nozīme, veicinošie aspekti.

Praktiskais darbs. Kas ir svarīgi? Praktiskās metodes darbam ar bērniem, kuriem ir autiskā spektra traucējumi. Pedagoģiskās metodes darbā ar skolēniem, kuriem ir dažāda smaguma garīgās attīstības traucējumi un autisms. Mācību darba plānošanas iespējas. Skolotāja darba specifika ar bērniem, kam ir Aspergera sindroms. Individuālo īpatnību ievērošanas nozīme mācību procesa organizēšanā. Metožu izvēles priekšnosacījumi, starppriekšmetu saikne. Labāko metožu izvēle. Bērnu ar autiskā spektra traucējumiem grūtību mazināšanas iespējas dažādos mācību priekšmetos, kā arī ārpusstundu darbā. Mācību satura pielāgošana.

Kas nepieciešams personas ar autismu rīcībspējas nodrošināšanai? Bērnu ar autiskā spektra traucējumiem vides pielāgošanas būtība un nozīme.

Gadījumu analīze. Dalībnieki ir aicināti sagatavot jautājumus un dalīties praktiskās pieredzes stāstos.

Semināra laikā tiks demonstrēta filma par bērnu un jauniešu, kuriem ir autisms, izglītošanos skolā.

Dalībnieki varēs iepazīties ar metodiskajiem materiāliem, ko var izgatavot pašu spēkiem un izmantot praktiskā darbā. Interesenti tos varēs arī fotografēt.

Seminārā aicināti tikai tie interesenti, kuri zina, ka varēs piedalīties abas dienas!
Lūdzu pieteikties līdz 28. oktobrim – elektroniski Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. vai zvanot 29101392 (Liāna)!

Facebook

Twitter

YouTube