Ņemot vērā lielo pieprasījumu, un daudzos jautājumus, Atbalstīt ceļā komanda turpina padziļināti skatīt sensorās uzvedības jautājumus, īpasi izdalot tēmas, kas saistītas ar vizuālo atbalstu.

Lai izprastu šo jautājumu, aicinām Jūs uz specializēto atbalsta grupu "Sensorās grūtības".
To vada pedagoģe, biedrības Latvijas Autisma apvienība vadītāja Līga Bērziņa.

1. darbnīca 

Sensorās grūtības: Pazemināts dzirdes jutīgums

  • Kas tas ir - dzirdes hiposensitivitāte, jeb pazemināts dzirdes jutīgums?

  • Kādas pazīmes var liecināt par to?

  • Dažādu praktisku stratēģiju izpēte uzmanības un iesaistes palielināšanai

  • Stimulējošas vides izveide: padomi un jūsu pieredzi, kā pielāgot bērna vidi viņa sensorajām vajadzībām.

  • Spēles, aktivitātes un jautras idejas

  • Stratēģiju pielāgošana jūsu bērna unikālajām vajadzībām, spējām un interesēm.

  • Sadarbība ar terapeitiem un profesionāļiem: idejas, kā efektīvāk sadarboties ar ergoterapeitiem, pedagogiem un citiem profesionāļiem, kuri var atbalstīt bērna sensorās vajadzības.


Materiāli


2. darbnīca 

Sensorās grūtības: Paaugstināts redzes jutīgums

  • Kas tas ir - vizuālā hiposensitivitāte, jeb pazemināts vizuālais jutīgums?

  • Kādas pazīmes var liecināt par vizuālo hipersensitivitāti?

  • Dažādu praktisku stratēģiju izpēte vizuālās uzmanības un iesaistes palielināšanai

  • Vizuāli atbalstošas vides izveide: padomi un jūsu pieredze, kā pielāgot vidi bērna vizuālajām sensorajām vajadzībām.

  • Spēles, aktivitātes un jautras idejas

  • Vizuālo stratēģiju pielāgošana jūsu bērna unikālajām spējām un interesēm.

  • Sadarbība ar terapeitiem un profesionāļiem: idejas, kā efektīvāk sadarboties ar ergoterapeitiem, pedagogiem un citiem profesionāļiem, kuri var atbalstīt bērna vizuālās sensorās vajadzības.



Materiāli


3.darbnīca 

Sensorās grūtības: Pazemināts redzes jutīgums

  • Kas tas ir - vizuālā hiposensitivitāte, jeb pazemināts vizuālais jutīgums?

  • Kādas pazīmes var liecināt par vizuālo hiposensitivitāti?

  • Dažādu praktisku stratēģiju izpēte vizuālās uzmanības un iesaistes palielināšanai

  • Vizuāli stimulējošas vides izveide: padomi un jūsu pieredzi, kā pielāgot bērna vidi viņa vizuālajām sensorajām vajadzībām.

  • Spēles, aktivitātes un jautras idejas

  • Vizuālo stratēģiju pielāgošana jūsu bērna unikālajām spējām un interesēm.

  • Sadarbība ar terapeitiem un profesionāļiem: idejas, kā efektīvāk sadarboties ar ergoterapeitiem, pedagogiem un citiem profesionāļiem, kuri var atbalstīt bērna vizuālās sensorās vajadzības.



Materiāli


4. darbnīca  

Ēšana un sensorās grūtības. Praktiska darbnīca

Ēšanas jutīgums bērniem ar autismu var izpausties dažādos veidos, piemēram, pārāk augsta jutība pret noteiktu pārtikas produktu tekstūru, temperatūru vai garšu, košļāšanas vai rīšanas grūtības, pārmērīga vai nepietiekama jutība pret noteiktu pārtikas produktu smaržām. Šīs jūtības var izraisīt ierobežotu uzturu, uztura trūkumus un stresu ēdienreižu laikā. Tāpat bērniem var būt vēlme vai nevēlēšanās lietot pārtikā noteiktas krāsas vai formas ēdienu. Tāpat ir bērni, kuri vēlas noteikta zīmola ēdienu (reizēm gan pietiek arī ar iepakojumu ;))

  • Praktiskas stratēģijas, kas palīdzēs izprast šo jutīgumu, iespēju robežās mazināt vai adaptēties.



Materiāli


Papildus resursi

Materiāli