Kas ir gadījumu vadītājs?

Gadījumu vadītājs veic sociālo darbu mikrolīmenī, strādājot ar individuāliem klientiem (personu, pāri, ģimeni, arī lielākām indivīdu kopienām) un izstrādājot un īstenojot individuālu atbalsta plānu, lai nodrošinātu, ka klients saņem visus nepieciešamos pakalpojumus un atbalstu, kas pielāgots tieši viņa vajadzībām. Tipiskas gadījumu vadītāja funkcijas ir individuālo vajadzību izvērtēšana, pieejamo pakalpojumu identificēšana, individuālā atbalsta plāna izveide, lai palīdzētu risināt klienta problēmas un sasniegt mērķus, sadarbības koordinēšana starp dažādām iestādēm, piemēram, sociālajiem dienestiem, veselības aprūpes iestādēm, izglītības iestādēm un citām organizācijām, emocionālā un praktiskā atbalsta sniegšana, plāna izpildes monitorēšana un pielāgošana, ja nepieciešams.
Ne vienmēr gadījumu vadītājs ir sociālais darbinieks, pasaules praksē gadījumu vadīšanu bieži vien ir apguvuši arī citu jomu pārstāvji, piemēram, medmāsas, pedagogi un citās jomās strādājošie. Bieži vien par gadījumu vadītājiem kļūst līdzinieki, kas jau uzkrājuši sākotnējo pieredzi un interesi, “vadot paši savus gadījumus” un iepazīstot gan tipiskos sarežģījumus, gan to risinājumus.
Projektu finansiāli atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par informatīvā raksta saturu atbild Latvijas Autisma apvienība.