Pāriet uz galveno saturu
  • LAT
  • ENG
  • RUS
  • Sākums
  • Aktualitātes
  • Par autismu
    • Saites
  • Materiāli
    • Saprast autismu
    • Slimnīcas apmeklējums
    • Konferences
    • Piktogrammas pozitīvai uzvedībai
    • Divkārt īpašie bērni
    • Mācību asistenti
    • Sociālie stāsti
    • Pašaprūpe
    • Darba tirgus
    • Vizuālais atbalsts
    • Pieaugšana
    • Mans neparastais brālis
    • Savādais es
    • Video
      • Par autismu
      • Konferences
      • Mūsu darbnīcas
      • Prātam un dvēselei
    • Bērna profila lapa
  • Atbalstīt ceļā
    • Prezentācijas
  • Projekti
    • Autismam draudzīgs
      • Autismam draudzīgs blogs
    • Compass
      • Compass blogs un jaunumi
    • Gadījumu vadītājs
      • Blogs un jaunumi
    • Talantu stāsti
    • Perspective
      • Perspective blogs
      • Sarunas
    • RURAAC
      • RURAAC blogs
    • HOST
      • HOST blogs
      • HOST galda spēle
      • HOST apmācību kurss
    • Thinking Hands
    • Independence Way
  • Par mums
    • Kontakti
    • Statūti
    • LAA gada pārskati
    • Privātuma politika
    • LAA dokumenti
    • Iekļaujošas vides vadības grupa
    • LAA vakances
  • E-veikals

Kas ir gadījumu vadītājs?

12. maijs, 2025 pl. 13:28, Nav komentāru
Bez_nosaukuma_kopija.jpg

Gadījumu vadītājs (angļu val. – case manager), arī sociālo gadījumu vadītājs, ir persona ar zināšanām un pieredzi darbā ar specifisku klientu grupu (šajā gadījumā – ar ģimenēm, kurās aug bērns vai jaunietis ar AST), zināšanām par grupai pieejamo atbalsta sistēmu, praktisku pieredzi saskarsmē ar institūcijām un grupas pārstāvjiem un pieredzi gadījumu risināšanā, kurš ir veiksmīgi izgājis gadījumu vadītāju apmācības un saņēmis supervīzijas. Savā darbā gadījumu vadītājs darbojas kā tilts starp cilvēku, kuram nepieciešama palīdzība, un dažādām valsts un pašvaldības institūcijām, kas var klientam palīdzēt viņa grūtību jomās.


Gadījumu vadītājs veic sociālo darbu mikrolīmenī, strādājot ar individuāliem klientiem (personu, pāri, ģimeni, arī lielākām indivīdu kopienām) un izstrādājot un īstenojot individuālu atbalsta plānu, lai nodrošinātu, ka klients saņem visus nepieciešamos pakalpojumus un atbalstu, kas pielāgots tieši viņa vajadzībām. Tipiskas gadījumu vadītāja funkcijas ir individuālo vajadzību izvērtēšana, pieejamo pakalpojumu identificēšana, individuālā atbalsta plāna izveide, lai palīdzētu risināt klienta problēmas un sasniegt mērķus, sadarbības koordinēšana starp dažādām iestādēm, piemēram, sociālajiem dienestiem, veselības aprūpes iestādēm, izglītības iestādēm un citām organizācijām, emocionālā un praktiskā atbalsta sniegšana, plāna izpildes monitorēšana un pielāgošana, ja nepieciešams.

Ne vienmēr gadījumu vadītājs ir sociālais darbinieks, pasaules praksē gadījumu vadīšanu bieži vien ir apguvuši arī citu jomu pārstāvji, piemēram, medmāsas, pedagogi un citās jomās strādājošie. Bieži vien par gadījumu vadītājiem kļūst līdzinieki, kas jau uzkrājuši sākotnējo pieredzi un interesi, “vadot paši savus gadījumus” un iepazīstot gan tipiskos sarežģījumus, gan to risinājumus.

Projektu finansiāli atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par informatīvā raksta saturu atbild Latvijas Autisma apvienība.

Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Kas ir gadījumu vadītājs?
    12. mai. 2025
  • Notikusi trešā "Talantu stāstu" nodarbība
    10. apr. 2025
  • Kliedējot dažus izplatītus mītus par autismu
    8. apr. 2025
  • Vispasaules autisma atpazīstamības diena
    2. apr. 2025
  • Latvijas Autisma apvienība – ģimenei draudzīga darbavieta!
    25. mar. 2025
  • Notikusi otrā "Talantu stāstu" nodarbība
    25. mar. 2025
  • Autisms pēc 18. Saruna ar Dr. med. Lieni Sīli. II daļa
    14. mar. 2025

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

Copyright © 2024. Latvijas Autisma apvienība.
Designed by OUTLOUD.